5 ok, amiért érdemes biciklizni

Kortól és nemtől függetlenül bárkinek ajánlott, ráadásul speciális helyszínt sem igényel, erdőn, mezőn, aszfalton, városban, falun, bárhol tökéletes társunk lesz a kerékpár.

Az előbbi listában nem szerepel, de otthonunkban is nyeregbe pattanhatunk, ha a szobakerékpárok mellett tesszük le a voksunkat. De most nézzük inkább, hogy milyen előnyei vannak, ha ezt a mozgásformát választjuk.

Természetesen az egészségünk az első, amit egy ilyen felsorolásból nem lehet kihagyni, mert bár remek szabadidős elfoglaltság, ez bizony sport, amit a szervezetünk meghálál. Nem csak arra képes, hogy hamar belopja magát a szívünkbe, hanem arra is, hogy erősítse azt. Sokat tesz a keringésünkért, de kardió mozgás lévén persze javul az állóképességünk, a tüdőnk kapacitása, sőt a memóriánk is. A kikapcsolódás akkor lesz teljes, ha kellő biztonságban tesszük. Éppen ezért soha ne ódzkodjunk a bukósisak használatól, akkor különösen ne, ha nem csak magunkért felelünk, hanem gyerekekkel együtt tekerünk. A kerékpár világítás mellett legyen ez a másik alapkellék, amit beszerzünk.

Azzal, hogy az egész testünket átmozgatja, formában is tart. A kerékpár zsírégetésben bajnok, és az benne a jó, ha beépítjük életünkbe ezt a mozgásformát, akkor például az autót biciklire cserélve a vásárlásainkat is bonyolíthatjuk így, azaz olyankor is mozgunk, amikor nem direkt ez a cél.

Ha pedig már az autónál tartunk, kerékpározni környezetbarát döntés, ha ezt az utat választjuk, nem csak a saját magunk és nem mellesleg a jövőnk, hanem a Föld egészségért is teszünk.

Mindezek mellett az sem utolsó szempont, hogy a mozgás közben bizony boldogabbá is válunk, ez nem meglepő, hiszen a stressz levezetésének egyik kiváló módja a biciklizés. Ha pedig szabadidős örömforrásról van szó, akkor ezen akár a barátainkkal, családunkkal is osztozhatunk, ha közös túrára indulunk. Ha a gyerekek már megfelelő biztonsággal közlekednek, mindenki számára nagyon kellemes élmény lehet egy ilyen út. Segít kikapcsolódni kicsit, elterelni a gondolatainkat, de persze arra mindig figyeljünk, hogy ne kalandozzunk el nagyon, különösen akkor, ha a forgalomban bringázunk.

Kapcsolódó cikkek

Miért éri meg házhoz rendelni az egészséges ételeket?

A Fitfoodwaynél vega, low carb és izomépítő lehetőséget is találsz

Néhány egyszerű lépésben csökkenthető a húsfogyasztás

Néhány egyszerű lépés, hogy csökkenteni tudd a húsfogyasztásodat

Több oka is lehet, hogy visszafognád a húsfogyasztásodat. Környezettudatosság, egészségügyi megfontolás, vagy csak a spórolás gondolata indított el az úton, nem számít, menni fog.

Felnőttkori fogszabályozás - Optimum Fogászat - Budapest, IX. kerület

Felnőttkori fogszabályozás az Optimum Fogászatnál

Még felnőttkorban sem késő elkezdeni a fogszabályozást. Az Optimum Fogászatnál erre is van lehetőséged.