Rekorder lesz a Black Friday? Csúcsot dönthet a vevők száma

Nagy érdeklődésre lehet számítani.
Csúcsot dönthet a vevők száma a Fekete Pénteken

Kétségtelen, hogy a fogyasztói kultúrában az év egyik legnagyobb ünnepének lehet nevezni a Fekete Pénteket (Black Friday-t). A 2021. november 26-a környékén zajló óriási akciózás nem csak azoknak a vásárlóknak kedvez, akik le akarják cserélni egy-egy háztartási gépüket vagy akár a ruhatárukat, hanem azoknak is, akik már a karácsonyi ajándékok vásárlását is le szeretnék tudni.

A tavalyi évhez képest jelentős változásokra számíthatnak az üzletláncok a Black Friday kapcsán. Az Offerista Group széleskörű kutatásából, melyen 1082 fő vett részt, kiderül, hogy a megkérdezettek 85%-a tervez idén lecsapni egy-egy óriási akcióra, ezzel majdnem 30%-kal nőtt meg a vásárlási kedv tavalyhoz képest.

És mi a helyzet a maradék 15%-kal, akik eredetileg nem terveztek Black Fridaykor vásárolni? Ők sem akarnak lemaradni egy-egy kiemelkedően jó akcióról: közülük 73% nyilatkozott arról, hogy nyitott a spontán vásárlásra, ha egy igazán különleges ajánlattal kerülnek szembe. Az összegeket tekintve a válaszadók többsége 20 és 50 000 Ft között tervez költeni, de sokan voltak, akik nem szabtak maguknak előre anyagi kereteket, mondván, nagymértékben az akcióktól is függ, hogy mennyi pénzt fognak végül költeni.

A vásárlási hajlandóság tehát megvan. Az értékesítők és kereskedők számára a kérdés csupán az, hogyan tájékozódnak a vásárlók az akciók felől. Az emberek a pandémia idején kialakult helyzet miatt egyre inkább átálltak az online böngészésre, ez a trend idén is folytatódik. A vásárlók előszeretettel figyelik az áruházak weblapjait, a közösségi médiákat, valamint az akciókat közlő hírleveleket (a hírlevelek iránti érdeklődés 10%-kal megemelkedett 2020-hoz képest). Az offline hirdetések tekintetében a TV továbbra is rengeteg vásárlót vonz be (40%), azonban elég nagy visszaesés látható a nyomtatott reklámújságok és sajtó iránti érdeklődésben, mely 24%-kal csökkent tavaly óta. Elmondható, hogy idén a leginkább az interneten tartják szemmel a vásárlók a Black Friday különleges akcióit.

Habár az ajánlatok keresésénél az online platformok tarolnak, mégis sok vásárlóra lehet számítani az áruházakban is. A tavalyi évhez képest az emberek újra nyitottá váltak az offline, üzletekben való vásárlásra (35%).

A termékek tekintetében 2020-hoz hasonlóan továbbra is rendkívül nagy érdeklődést mutatnak a vásárlók a háztartási gépek iránt, a megkérdezettek közül 53% nyilatkozott arról, hogy tervez valamilyen kis vagy nagy háztartási eszköz beszerzésére az idei Black Friday alkalmával. A ruházati cikkek vásárlására a megkérdezettek közel 41%-a készül, míg a harmadik legnépszerűbb termékkategória 2021-ben az “otthon és kertészeti termékek” (37%), amely iránt az érdeklődés közel 14%-ot emelkedett a tavalyi számokhoz képest.

A felmérés alapján elmondható, hogy sem a vásárlók, sem az értékesítők nem fognak idén Black Fridaykor unatkozni. A termékkategóriák iránti érdeklődés és hirdetési csatornák átalakulásával az üzletláncoknak is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogyan érik el az vásárlókat. A számok azt mutatják, hogy ebben az évben mindenképp érdemes több energiát belefektetni az online marketing eszközökbe és több csatornán keresztül megszólítani a potenciális vásárlókat, hiszen ők folyamatosan keresik majd a legjobb Black Friday ajánlatokat. A kérdés már csak az, hogy ki fogja sikeresen elnyerni a vásárlók figyelmét.

A felmérés részletes információit itt találod.

Kapcsolódó cikkek

Női ruha webáruház - női blúz, női sál, női kardigán, női nadrág - Tchibo

Párizsi divat a Tchibo webáruházban

A Tchibo legújabb kínálatát mutatjuk be.

Legyen jó bőr a pénztárca is

Legyen jó bőr a pénztárca is

Pénztárcát is adhatunk ajándékba. Miért vegyünk bőrből készült pénztárcát?